The Tale Shirts

Fa un parell d’anys, observant la meva filla com es fixava en una samarreta amb uns dibuixos que jo duia posada, vaig tenir una il·luminació: imagina’t un conte que s’expliqui en imatges estampades en una samarreta… brutal! I que a més vagi acompanyada d’un llibre amb el text, clar!

La idea va quedar anotada a la meva llibreta fins que vaig tenir prou temps per desenvolupar-la com a projecte. Vaig fer un dossier explicatiu i pel meu compte vaig estampar 100 samarretes del primer conte, la Caputxeta Vermella. Me’n vaig anar a la Fira del Llibre de Bolonya a veure què passava. Allà vaig parlar amb un munt d’editors d’arreu del món, però finalment, els que es van interessar de debò van ser el de casa: Volta el món i torna al Born. I tot anava sobre rodes fins que va arribar la crisi i, com les Tale Shirts és un format que s’allunya una mica del llibre convencional, van aparèixer les pors i les indecisions.

Semblava que el projecte acabaria, doncs, en un calaix. Però gràcies a Zahorí de Ideas, que m’han fet d’agent, d’editor i de packager a parts iguals, el projecte ha pogut veure la llum amb ‘La veritable història de Sant Jordi i el Drac’ que ha editat Estrella Polar dins la col·lecció Lluna de Paper i que ja teniu a les llibreries per celebrar la diada de Sant Jordi d’aquest any.

Espero que us agradi.

Etiquetes: , , , ,

12 Respostes to “The Tale Shirts”

  1. Trompeta Says:

    Simplement una idea genial, m’agrada… Ja tinc ganes de veure com funciona aquest projecte tan engrescador

  2. stel.la Says:

    ben enginyós, tot plegat!

  3. Armand Says:

    Ostres!!! volando voy!!
    Molt xula la idea… i gràcies per guardar a la llibreta el projecte-realitat
    Felicitats!!!

  4. patrick Says:

    It looks fantastic, really. I love the idea. Well done!

  5. xavier salomó Says:

    Julv!
    Magnífic el packaging, les il·lustracions, la idea i l’acabat final.
    Vaig veure-les a un Abacus i vaig pensar: “què cabrón…” Enten-me: brillant.
    Una forta abraçada i que tinguin molta, molta vida i llarga (i estampada)

    Xavier

  6. Màriam Says:

    Una idea genial!! Hi ha talles per adults? jeje

  7. julve Says:

    hola a tots i moltes gràcies!
    armand: et dec la manada d’elefants, encara ho tinc al cap. quan trobi un moment la faig i te l’ensenyo!

    trompeta: el funcionament del format no té massa misteri… una altra cosa serà si a la gent li agrada i s’hi engresca… ja m’agradaria que fós així.

    stel·la: moltes gràcies. per inventar-se coses rares només cal tenir els ulls ben oberts i el pensament lateral engegat… o és a l’inrevés?

    patrick: thank you for your comments. I’ve visited your blog: it is amazing!

    xavier: moltes gràcies. l’admiració és mútua.

    màriam: sí, i de fet, no hi ha talles per a nens (de moment, si la cosa
    funciona, qui sap si més endavant es podria plantejar): la samarreta
    se la posa el pare o la mare que fa de llibre amb potes. així el nen o
    la nena pot seguir la història estampada a la panxa de l’adult i crea
    (o això pretenc) una complicitat entre tots dos. a més, com se la pot
    deixar posada, pot explicar la història allà on vagin (al parc, a la
    sala d’espera del metge…) la capsa/llibre serveix per llegir (és on
    hi ha el text) i desar la samarreta fins a la següent llegida. també
    la podria dur posada una mestra mentre explica la història als seus
    alumnes, per exemple… i vaja, té moltes altres aplicacions sobre les
    que vaig treballant i que espero algun dia es puguin dur a terme.

    una abraçada a tots!

  8. Màriam Says:

    Llegint les teves explicacions, la idea encara em sembla més genial 🙂

    visca!

  9. Falten 8 dies « Òscar Julve Says:

    […] Mireu que ha sortit avui a El Periódico de Catalunya: un anunci a tota pàgina del Tale Shirt ‘La veritable història de Sant Jordi i el Drac’. Ai mare, quina […]

  10. Falten 7 dies « Òscar Julve Says:

    […] partir de demà podreu trobar ‘La veritable història de Sant Jordi i el Drac’ als quioscos amb ‘El […]

  11. Falten dos dies « Òscar Julve Says:

    […] promociona (i de quina manera!) el Tale Shirt que he preparat per a la diada d’enguany: ‘La veritable història de Sant Jordi i el Drac’. Tothom amb la samarreta posada aquest Sant […]

  12. Martina i Golafre « Òscar Julve Says:

    […] a la seva secció ‘El llibre de la setmana’ hi han col·locat el conte/samarreta ‘La veritable història de Sant Jordi i el Drac’. Moltes gràcies Martina i […]

Deixa un comentari